Carmen María's English Blog
In case you need them :)

Question Tags - Exercise 1
Question Tags - Exercise 2
Question Tags - Exercise 3
Question Tags - Exercise 4

Las QUESTION TAGS son preguntas cortas que se realizan al final de una oración para: 
a) Pedir confirmación.
b) Pedir información.
De ello va a depender de la entonación de la "question tag":
a) Entonación descendente: se pide al interlocutor confirmación de lo que uno ha dicho (no es una pregunta, no se pide información).
You have been to Paris, haven't you? (bajando el tono de voz)
El emisor está plenamente convencido de que su interlocutor ha estado en París y espera que se lo confirme.
b) Entonación ascendente: se pide información.
You haven't seen my brother, have you? (subiendo el tono de voz)
El emisor no sabe si su interlocutor ha visto o no a su hermano. Espera que le responda y que le facilite alguna información.

¿Cómo se construye la "Question tag"?
Su estructura es muy simple:
verbo auxiliar (de la oración principal) + pronombre personal
  • Your brother has bought a new car, hasn't he?
  • My mother phoned me, didn't she?
  • Your sister is in London, isn't she?
  • You can play tennis, can´t you?
  • Your brother will go with us to the cinema, won't he?
El sujeto es siempre un pronombre.
Si la oración principal es afirmativa la "question tag" es negativa.
  • You are coming with us, aren´t you?
Y viceversa: si la oración principal es negativa la "question tag" es afirmativa.
  • You are not coming with us, are you?


CASOS PARTICULARES:
a) Con oraciones imperativas se utiliza como verbo auxiliar "will" y va en afirmativo.
  • Open the door, will you?
b) Con oraciones del tipo "Let us..." se utiliza como verbo auxilizar "shall"y va en afirmativo.
  • Let's play tennis, shall we?
          c) Una Frase con "I am..." hace su question tag con "aren´t I?"
  • I am right, aren´t I?

  


After a while you learn

the subtle difference between

holding a hand and chaining a soul
and you learn
that love doesn’t mean leaning
and company doesn’t always mean security.
And you begin to learn
that kisses aren’t contracts
and presents aren’t promises
and you begin to accept your defeats
with your head up and your eyes ahead
with the grace of woman, not the grief of a child
and you learn
to build all your roads on today
because tomorrow’s ground is
too uncertain for plans
and futures have a way of falling down
in mid-flight.
After a while you learn
that even sunshine burns
if you get too much
so you plant your own garden
and decorate your own soul
instead of waiting for someone
to bring you flowers.
And you learn that you really can endure
you really are strong
you really do have worth
and you learn
and you learn
with every goodbye, you learn…


(Veronica Shoffstall,  1971)


Un colega de profesión me ha enviado un email tan veraz como que responde a parte de nuestra vida diaria, aunque parezca increible. Está en español, pero merece la pena publicarlo aquí y dedicárnoslo, para  a todos los profesores de inglés que amamos nuestra profesión. No me digas que nunca te ha pasado esto....

En clase...


Yo:
Bueno chicos, hoy vamos a estudiar el vocabulario de las comidas en inglés: copiad estas 5 categorías (las escribo en la pizarra) y escribís en cada columna todas las palabras que os sepáis.


Amanda: ¿En inglés?


Yo:
Sí, mejor que en Ruso, en inglés.


Luis: Profe, ¿cuántas categorías?


Yo:
5. Las que hay en la pizarra.


Luis: A mi no me caben.


Yo:
Pues prueba a poner la hoja apaisada


Luis: ¿qué significa apaisada?


Yo:
Horizontal, o sea: así (lo demuestro)


Juan: ¿qué título ponemos?


Yo:
Prueba con “Food”, que es el que he escrito en la pizarra.


Fran:
¿puedo hacerlo a lápiz?




Click here and  meet Hamlet through a short animated video. 
Enjoy it!!




El 11 y el 18 de junio tenemos convocatoria a examen PET for Schools y PET, respectivamente. Aquí os dejo el enlace para practicar la prueba con un examen tipo. Off we go!!

Cambridge English Preliminary (PET)
Un buen "writing" no sólo depende del contenido que le demos, sino de cómo expongamos éste. La buena organización de ideas, mediante los conectores de los que dispone el inglés, es fundamental para conseguirla, así que os dejo una tabla de visualización rápida de los conectores más importantes y aclaraciones sobre algunos de ellos. 




Entradas más recientes Entradas antiguas Inicio
Ver versión para móviles

Welcome to my blog!

I have created this blog especially for those who need English and also for those who love it. I hope you find this site useful. If you have any suggestions, ideas, requests or just want to leave a message, please send me an email (cmsanchezh@gmail.com) or fill in this contact form.

Contact form






Popular Posts

  • B1 Speaking Test - Photograph description
    Describing a picture is part of your Cambridge English Preliminary. Don´t panic, take your time and organise your ideas. Here you have ...
  • Reported Speech (4th Secondary)
    Cuando una persona desea comunicar lo que otra ha dicho, dispone de dos posibilidades: repetir las palabras textuales (Estilo ...
  • Relative Clauses
    Defining relative clauses We use defining relative clauses to give essential information about someone or something – information that...
  • Gerund or infinitive? (4th Secondary)
    Learning how to use gerunds and infinitives after a verb can be difficult in English, I know, but don´t panic. Let´s put our ideas in or...
  • First and Second Conditional Exercises (3rd Secondary)
    Remember... Look at the picture and then, click on the following links to practise. https://www.ego4u.com/en/cram-up/tests/conditi...
  • "Every breath you take". A misinterpreted song
    No, "Every Breath You Take" is not a love song, but a song about stalking. Even Sting, who wrote this song for the band The Police...
  • Clothing vocabulary review
    How good are you at clothin g vocabulary?  How many gaps can you fill in? "Dress up a monkey as you will, it remains a mo...
  • Future tenses - Multiple choice exercise
    Question 1 I ... today. I ... you. will clean ... will help am cleaning ... am going to help am going to clean ... will help Quest...
  • HAVE/GET SOMETHING DONE (4th Year Secondary)
    Es muy frecuente que haya acciones, como pueden ser reparar un ordenador, arreglar un coche, cortarnos el pelo o  pintar nuestra casa, qu...
  • Subject and object questions
    Subject questions When who or what is the subject of the question, we use the affirmative form of the verb. Who g...

Labels Cloud

1 ESO 3 ESO 4 ESO About my country adjectives Art Article B1 Biographies Books British History Causative Collocations Common mistakes Comparatives and Superlatives Conditionals Connectors Craft Culture Current affairs Daily Situations Descriptions Educational Information English is fun Environment Exercises False Friends Films Future Tenses Games Geography Gerund and Infinitive Idioms Imperative Interesting Places Interjections Irregular Verbs Job Listening Make vs DO Mathematics Mind maps Miscellany Modal Verbs Paraphrasing Passive Past Continuous Past Perfect Past Simple Past Simple/Present Perfect Personal Information Phonetics Phrasal V erbs Phrasal Verbs Poetry Prepositions Present Continuous Present Perfect Present Simple Projects Pronunciation Quantifiers Question Tags Quiz Quotes and proverbs Reading Recipes Reinforcement Activities Relative Clauses Rephrasing Reported Speech Saxon Genitive Series So/Such Songs Speaking Spelling Sport Subject and Object Questions Tense Revision Time Expressions Used to Vocabulary Writing

Blog Archive

  • ►  2020 (2)
    • ►  mayo (2)
  • ►  2019 (5)
    • ►  marzo (1)
    • ►  febrero (4)
  • ►  2018 (18)
    • ►  noviembre (1)
    • ►  octubre (1)
    • ►  julio (1)
    • ►  mayo (5)
    • ►  abril (2)
    • ►  febrero (3)
    • ►  enero (5)
  • ►  2017 (41)
    • ►  diciembre (5)
    • ►  noviembre (2)
    • ►  octubre (4)
    • ►  septiembre (8)
    • ►  junio (2)
    • ►  mayo (1)
    • ►  abril (8)
    • ►  marzo (2)
    • ►  febrero (4)
    • ►  enero (5)
  • ▼  2016 (105)
    • ►  diciembre (5)
    • ►  noviembre (7)
    • ►  octubre (7)
    • ►  septiembre (8)
    • ►  agosto (6)
    • ►  julio (10)
    • ►  junio (9)
    • ▼  mayo (8)
      • Question Tags - Exercises (3rd Secondary)
      • Question Tags (3rd Secondary)
      • After a while
      • A normal day at school
      • Hamlet for kids (short story)
      • Only you - Alison Moyet
      • Cambridge PET (examen modelo)
      • English Connectors (3rd &4th Secondary)
    • ►  abril (10)
    • ►  marzo (9)
    • ►  febrero (15)
    • ►  enero (11)
  • ►  2015 (135)
    • ►  diciembre (7)
    • ►  noviembre (13)
    • ►  octubre (23)
    • ►  septiembre (8)
    • ►  agosto (6)
    • ►  julio (15)
    • ►  junio (10)
    • ►  mayo (18)
    • ►  abril (13)
    • ►  marzo (8)
    • ►  febrero (6)
    • ►  enero (8)
  • ►  2014 (92)
    • ►  diciembre (7)
    • ►  noviembre (10)
    • ►  octubre (14)
    • ►  septiembre (13)
    • ►  agosto (10)
    • ►  julio (10)
    • ►  junio (8)
    • ►  mayo (11)
    • ►  abril (9)
  • ►  2013 (5)
    • ►  diciembre (1)
    • ►  mayo (1)
    • ►  abril (1)
    • ►  marzo (1)
    • ►  febrero (1)
  • ►  2012 (12)
    • ►  diciembre (1)
    • ►  noviembre (2)
    • ►  octubre (1)
    • ►  septiembre (3)
    • ►  agosto (2)
    • ►  julio (3)
  • ►  2011 (25)
    • ►  noviembre (1)
    • ►  octubre (1)
    • ►  agosto (2)
    • ►  abril (2)
    • ►  marzo (6)
    • ►  febrero (3)
    • ►  enero (10)
  • ►  2010 (113)
    • ►  diciembre (4)
    • ►  noviembre (6)
    • ►  octubre (8)
    • ►  septiembre (8)
    • ►  agosto (6)
    • ►  julio (4)
    • ►  junio (8)
    • ►  mayo (9)
    • ►  abril (9)
    • ►  marzo (15)
    • ►  febrero (17)
    • ►  enero (19)

Followers

Visitors

Geocounter

I am an Edublogger!

I am an Edublogger!
Copyright © 2015 Carmen María's English Blog

Created By ThemeXpose | Distributed By Gooyaabi Templates