Carmen María's English Blog
This video, which my friend Valme posted on her Facebook, is one of the most beautiful speeches I´ve ever heard. As she is so generous, I know she won´t get angry if I release it here on my blog. It´s only six minutes long, but made me cry.
To women, especially housewives and mothers, to my students´ mothers, who also visit my blog, and...to MY mother, with all my love.



If you like street dance, you shouldn´t miss Step Up 3. Grab the pop corn and enjoy the soundtrack and the show. Girls, pay special attention to Luke (Rick Malambri) ;)














Do you like watching TV? What´s your favourite
TV programme?
I´m sure most of you like THE SIMPSONS. So, read
about this famous series and look up in your
dictionary the words you don´t know.


The Simpsons is an American animated television series created by Matt Groening for the Fox Broadcasting Company. The series is a satirical parody of a working-class American lifestyle epitomized by its eponymous family,which consists of Homer, Marge, Bart, Lisa, and Maggie. The show is set in the fictional city of Springfield, and lampoons American culture, society, television and many aspects of the human condition.
The Simpsons has won dozens of awards
since it debuted as a series, including 27 Primetime Emmy Awards, 27 Annie Awards and a Peabody Award. Time magazine's December 31, 1999 issue named it the 20th century's best television series, and on January 14, 2000 the Simpson family was awarded a star on the Hollywood Walk of Fame. The Simpsons is the longest-running American sitcom, the longest-running American animated program, and in 2009 it surpassed Gunsmoke as the longest running American primetime entertainment series. Homer's exclamatory catchphrase "D'oh!" has been adopted into the English lexicon, while The Simpsons has influenced many adult-oriented animated sitcoms.



Entre repaso y repaso, un ratito de música sin dejar de aprender Inglés.



Sigamos repasando, chic@s. Uno de los tiempos que suele costar trabajo manejar es el Past Simple, sobre todo por los verbos irregulares. Haceros con una buena lista y tenedla siempre a mano. En internet encontrareis muchas.
Verbos Irregulares



Recordad que...


El Pasado Simple se suele utilizar para referirnos a acciones que tuvieron lugar en un momento concreto del pasado. En este caso se utilizan partículas como yesterday (ayer) o last year (el pasado año).


She finished school last year -> Acabó el colegio el pasado año.

También se utiliza el pasado para acciones que ocurrieron en el pasado y que han finalizado, aunque no se mencione el momento preciso.

Who wrote that letter? -> ¿Quién escribió esta carta?
Para formar el pasado debemos poner el verbo en su forma pasada, y es aquí donde viene la difilcultad. Lo primero, tenemos que distinguir dos clases de verbos: los regulares y los irregulares.

Reglas para los verbos regulares
Los verbos regulares, para pasarlos al pasado, tienen que acabar en -ed. Esto como regla general, porque existen las ecepciones que veremos enseguida.

to listen (escuchar) -> listened
Solo tenemos que añadir la ''d'' cuando el verbo ya acaba en e.

to change (cambiar) -> changed



Si la última vocal del verbo está formada por consonante-vocal-consonante, y es en esta última consonante donde recae el acento, tenemos que doblar dicha consonante. También si el verbo acaba en l tenemos que doblarla.

to stop (parar) -> stopped
to travel (viajar) -> travelled



Negación e interrogación del pasado simple
Para formar las preguntas en el pasado simple nos tenemos que valer del auxiliar to do en su forma pasada, que es did para todas las personas de la conjugación. Los verbos que no necesitan auxiliar, como to have, se utilizará nen pasado (son irregulares).

Did you go to the party? -> ¿Fuistes a la fiesta?
Como se aprecia en el ejemplo, el verbo está en presente. Esto es así porque el auxiliar es el que indica el pasado, con lo que el verbo principal se pone en presente. Esto hay que tenerlo muy en cuenta.

Para negar también utilizamos el auxiliar to do en su forma pasada., acompañándolo con el verbo principal en presente. El verbo auxiliar se contrae con la partícula not.

I didn´t go to the party -> No fui a la fiesta.




Una actividad para practicar este tiempo podría consistir en una composición sobre qué hicísteis el día de ayer, por ejemplo. Usad verbos que resuman la rutina diaria (get up, have breakfast, go out with friends, stay at home, watch TV, go to bed...) horas del día, adjetivos que califiquen las cosas de las que hablais y adverbios que describan bien las acciones realizadas. Los alumnos suspensos de 3º y 4º podéis mandármelas al correo y os las devuelvo corregidas. Vale? Venga, ánimo...NEVER GIVE UP!!!!

d
Entradas más recientes Entradas antiguas Inicio
Ver versión para móviles

Welcome to my blog!

I have created this blog especially for those who need English and also for those who love it. I hope you find this site useful. If you have any suggestions, ideas, requests or just want to leave a message, please send me an email (cmsanchezh@gmail.com) or fill in this contact form.

Contact form






Popular Posts

  • B1 Speaking Test - Photograph description
    Describing a picture is part of your Cambridge English Preliminary. Don´t panic, take your time and organise your ideas. Here you have ...
  • Reported Speech (4th Secondary)
    Cuando una persona desea comunicar lo que otra ha dicho, dispone de dos posibilidades: repetir las palabras textuales (Estilo ...
  • Relative Clauses
    Defining relative clauses We use defining relative clauses to give essential information about someone or something – information that...
  • Gerund or infinitive? (4th Secondary)
    Learning how to use gerunds and infinitives after a verb can be difficult in English, I know, but don´t panic. Let´s put our ideas in or...
  • First and Second Conditional Exercises (3rd Secondary)
    Remember... Look at the picture and then, click on the following links to practise. https://www.ego4u.com/en/cram-up/tests/conditi...
  • "Every breath you take". A misinterpreted song
    No, "Every Breath You Take" is not a love song, but a song about stalking. Even Sting, who wrote this song for the band The Police...
  • Clothing vocabulary review
    How good are you at clothin g vocabulary?  How many gaps can you fill in? "Dress up a monkey as you will, it remains a mo...
  • Future tenses - Multiple choice exercise
    Question 1 I ... today. I ... you. will clean ... will help am cleaning ... am going to help am going to clean ... will help Quest...
  • HAVE/GET SOMETHING DONE (4th Year Secondary)
    Es muy frecuente que haya acciones, como pueden ser reparar un ordenador, arreglar un coche, cortarnos el pelo o  pintar nuestra casa, qu...
  • Subject and object questions
    Subject questions When who or what is the subject of the question, we use the affirmative form of the verb. Who g...

Labels Cloud

1 ESO 3 ESO 4 ESO About my country adjectives Art Article B1 Biographies Books British History Causative Collocations Common mistakes Comparatives and Superlatives Conditionals Connectors Craft Culture Current affairs Daily Situations Descriptions Educational Information English is fun Environment Exercises False Friends Films Future Tenses Games Geography Gerund and Infinitive Idioms Imperative Interesting Places Interjections Irregular Verbs Job Listening Make vs DO Mathematics Mind maps Miscellany Modal Verbs Paraphrasing Passive Past Continuous Past Perfect Past Simple Past Simple/Present Perfect Personal Information Phonetics Phrasal V erbs Phrasal Verbs Poetry Prepositions Present Continuous Present Perfect Present Simple Projects Pronunciation Quantifiers Question Tags Quiz Quotes and proverbs Reading Recipes Reinforcement Activities Relative Clauses Rephrasing Reported Speech Saxon Genitive Series So/Such Songs Speaking Spelling Sport Subject and Object Questions Tense Revision Time Expressions Used to Vocabulary Writing

Blog Archive

  • ►  2020 (2)
    • ►  mayo (2)
  • ►  2019 (5)
    • ►  marzo (1)
    • ►  febrero (4)
  • ►  2018 (18)
    • ►  noviembre (1)
    • ►  octubre (1)
    • ►  julio (1)
    • ►  mayo (5)
    • ►  abril (2)
    • ►  febrero (3)
    • ►  enero (5)
  • ►  2017 (41)
    • ►  diciembre (5)
    • ►  noviembre (2)
    • ►  octubre (4)
    • ►  septiembre (8)
    • ►  junio (2)
    • ►  mayo (1)
    • ►  abril (8)
    • ►  marzo (2)
    • ►  febrero (4)
    • ►  enero (5)
  • ►  2016 (105)
    • ►  diciembre (5)
    • ►  noviembre (7)
    • ►  octubre (7)
    • ►  septiembre (8)
    • ►  agosto (6)
    • ►  julio (10)
    • ►  junio (9)
    • ►  mayo (8)
    • ►  abril (10)
    • ►  marzo (9)
    • ►  febrero (15)
    • ►  enero (11)
  • ►  2015 (135)
    • ►  diciembre (7)
    • ►  noviembre (13)
    • ►  octubre (23)
    • ►  septiembre (8)
    • ►  agosto (6)
    • ►  julio (15)
    • ►  junio (10)
    • ►  mayo (18)
    • ►  abril (13)
    • ►  marzo (8)
    • ►  febrero (6)
    • ►  enero (8)
  • ►  2014 (92)
    • ►  diciembre (7)
    • ►  noviembre (10)
    • ►  octubre (14)
    • ►  septiembre (13)
    • ►  agosto (10)
    • ►  julio (10)
    • ►  junio (8)
    • ►  mayo (11)
    • ►  abril (9)
  • ►  2013 (5)
    • ►  diciembre (1)
    • ►  mayo (1)
    • ►  abril (1)
    • ►  marzo (1)
    • ►  febrero (1)
  • ►  2012 (12)
    • ►  diciembre (1)
    • ►  noviembre (2)
    • ►  octubre (1)
    • ►  septiembre (3)
    • ►  agosto (2)
    • ►  julio (3)
  • ►  2011 (25)
    • ►  noviembre (1)
    • ►  octubre (1)
    • ►  agosto (2)
    • ►  abril (2)
    • ►  marzo (6)
    • ►  febrero (3)
    • ►  enero (10)
  • ▼  2010 (113)
    • ►  diciembre (4)
    • ►  noviembre (6)
    • ►  octubre (8)
    • ►  septiembre (8)
    • ▼  agosto (6)
      • THE INVISIBLE WOMAN
      • STEP UP 3
      • The Simpsons
      • London
      • Oceana - Cry Cry
      • PAST SIMPLE
    • ►  julio (4)
    • ►  junio (8)
    • ►  mayo (9)
    • ►  abril (9)
    • ►  marzo (15)
    • ►  febrero (17)
    • ►  enero (19)

Followers

Visitors

Geocounter

I am an Edublogger!

I am an Edublogger!
Copyright © 2015 Carmen María's English Blog

Created By ThemeXpose | Distributed By Gooyaabi Templates