Carmen María's English Blog
¿Qué tal las vacaciones, chic@s? Bueno, también yo estoy descansando como vosotros, pero especialmente aquellos que tenéis exámenes extraordinarios en Septiembre no debéis perder el ritmo de estudio y hay que arrancar ya. Para los suspendieron inglés, os iré dejando ejercicios aquí, con teoría en español y partiendo de lo más elemental, para que no haya lagunas. Un idioma es como una casa, sobre unos cimientos fuertes podremos edificar cuantas plantas queramos. Si los cimientos son fágiles...poco podremos hacer, o lo que hagamos se vendrá abajo. Así que...ÁNIMO. Podéis escribirme al g-mail con dudas o cualquier cosa que necesitéis, yo procuraré contestaros a todos lo antes posible, aunque también me escaparé unos días a reponer fuerzas. Un besote a tod@s.

PRESENT CONTINUOUS




Usamos este tiempo verbal...


1. Para referirnos a acciones que se están desarrollando en el mismo momento en el que se habla.

  • I am reading a book (Yo estoy leyendo un libro (en este preciso instante)
2. Tambien utilizamos el presente continuo para describir cosas que suceden alrededor del momento al que estamos hablando.

  • She is studying English ( Ella está estudiando inglés (no precisamente ahora)
3. Podemos usar el presente continuo para referirnos a acciones que se vienen produciendo con cierta frecuencia. Se usa normalmente en quejas y críticas.
  • You are always working ( Estás siempre trabajando (lo hace frecuentemente)
4. Cuando hablamos de una acción del futuro que ya hemos decidido que vamos a desarrollar. En este caso debemos mencionar el tiempo en el que vamos a desarrollar dicha acción.
  • I am going to Madrid next week  (Voy a Madrid la semana que viene)

Negación e interrogación del presente continuo.-


Para negar el presente continuo tenemos que colocar la partícula not entre el auxiliar y el verbo principal. Para hacer preguntas tenemos que poner primero el auxiliar y después el pronombre personal.
  • I am not eating now - Yo no estoy comiendo ahora
  • Are you eating?  - ¿Estás comiendo?
El sufijo -ing se añade al verbo principal sin modificar éste, salvo cuando el verbo termine en -e; en este caso, se suprime esta vocal.
  • Work - workin,  play - playing,  study - studying, prepare - preparing

STATIVE VERBS

En inglés hay una serie de verbos que NO se usan en su forma continua (presente continuo, futuro continuo…) son verbos que describen estados, situaciones y condiciones y se llaman STATIVE verbs. 

1) Verbos que describen un estado (feel , be) o estados mentales como opinión, duda, acuerdo o desacuerdo: 
agree, think, believe, disagree, feel, doubt, depend, understand, know, mean, remember, seem, look (=seem), mind, suppose, guess, appear, matter, concern, realise

- Mary feels good.  Mary se siente bien.
- I am very happy. Yo estoy muy contenta.
- She looks very nice in that dress. Ella se ve bien con ese vestido.

2) Verbos que describen gustos, preferencias, o emociones: like, dislike, prefer, love, hate.                         

-I don´t like cheese. No me gusta el queso.
-I  love westerns. Me encantan las películas del oeste.

3) Verbos relacionados con la posesión o pertenencia: have, possess, belong, own, owe, lack, include, involve.
-That house belongs to the Murphys. Esta casa pertenece a los Murphys.
-I don´t understand her accent. No entiendo su acento.

3) Verbos que describen el peso, medida, contenido o características de algo: weigh, measure, consist, contain.
- The parcel weighs 3kg and contains 6 video games. El paquete pesa 3kg y contine 6 videojuegos.

4) Verbos que expresan deseo o necesidad: want, wish, need, deserve.
-I want an ice cream. Quiero un helado.

5) Verbos relacionados con la percepción y los sentidos: sound, hear, taste, see, smell,  imagine, recognise, satisfy
- The soup smells good. La sopa huele bien.       

Peroalgunos verbos pueden ser tanto stative como  dynamic;  estos verbos tienen más de un significado. 

Algunos de ellos son: be, have, think, see, smell o taste.

Veamos algunos ejemplos:

Be 
-She is funny. Ella es divertida.
-She is being very funny. Ella está siendo muy divertida.

En la primera frase se “funny” describe una característica de la persona (static), mientras que en la segunda se habla de un comportamiento en un determinado momento (dynamic). 

Have

-I have a car. Tengo un coche.
-Are you having a good time? ¿Lo estás pasando bien?

En el primer ejemplo “have” indica posesión (static) mientras que en el segundo forma parte de la expresión “to have a good time” que no tiene nada que ver con la posesión, otras expresiones con have: have lunch, have a shower, have a party, have a good time

See 

-I see what you mean. Entiendo lo que quieres decir.
-I see you now, you are in front of the bookshop. Ahora te veo, estás delante de la librería.
-I´m seeing Mary this afternoon. Voy a ver a Mary esta tarde.
-I´ve been seeing my girlfriend since last August. He estado viendo a mi novia desde agosto del año pasado.

See puede significar ver o entender (static) y también reunirse con alguien o tener una relación (dynamic)

Taste (smell)

-The food tastes good. La comida sabe bien.
-The cook is tasting the food. El cocinero está probando la comida.

Podemos decir que algo tiene un sabor u olor determinado, (static) y también hablar de la acción de saborear u oler (dynamic).

Como dato curioso, te sonará seguro un caso en el que estas reglas no se aplican, y es que quién no ha escuchado el famosísimo eslogan de Macdonalds' 
“I´m loving it”.


EXERCISES

Completa las siguientes oraciones con presente continuo:


She ..................(give) me a gift.

My father and my brother ....................(paint) the house.

Joe ....................(climb) the mountain.

They ....................(eat) at the shopping center.

My grandmother ....................(wear) a coat.

Meg and Brian ....................(wait) for you.

The pupils ....................(explain) the lesson.

My sister ....................(buy) a red dress.

The secretary ....................(write) a letter.

The maid ....................(clean) the house.

The tourists ....................(take) photographs.

They ....................(repair) the car.

The dog and the cat ....................(play) in the garden.

Peter and Tom ....................(work) in a pet shop.


I ....................(invite) you to my birthday party.

The kids ....................(invite) the hands.

The doctor .................... ( talk) to the nurse.

My friends ....................(open) a new store.

Max .................... (send) you an e-mail.

I ....................(stay) at the hotel.

Pasa a negativa y a interrogativa las siguientes oraciones:

1. I am learning English.
2. You are carrying a parcel.
3. It is growing colder.
4. We are living in Halifax.
5. They are running a race.
6. He is drinking coffee.
7. She is shopping for presents.
8. I am cleaning the window.
9. We are buying pencils.
10. They are playing football.

Construye con presente continuo: 

Mike / clean / the house /
He / cook / an omelette / for dinner -
He / laugh at / you ?
Mike / think / not/ about / his / problems
He / wait for / the / bus
Mike / smile at / you?





El presente simple se emplea para expresar costumbres acciones habituales, que tienen lugar con cierta frecuencia, genéricas, estilos de vida, rutina diaria y verdades universales. No se hace referencia a si en el momento actual se están realizando.
  • Ejemplos: “We work every day” (“Trabajamos todos los días”), “Babies cry when they’re hungry” (“Los bebés lloran cuando tienen hambre”), “The sun sets in the west” (“El sol se pone por el oeste”), “She doesn’t like coffee” (“A ella no le gusta el café”).
La forma del "present simple" coincide con la del infinitivo sin la partícula "to", salvo en la 3ª persona del singular, en la que se le añade una "-s /-es".
Si el verbo termina en "ss", "sh", "ch", "x", "o", al formar la 3º persona del singular se le añade "-es".

  • Ejemplo: “To kiss” (besar) = “I kiss”, “he kisses”; “to watch” (observar) = “you watch", “she watches”.
Si el verbo termina en "y" tras consonante, al formar la 3ª persona del singular se sustituye esta "y" por una "i", seguida de la terminación "es".
  • Ejemplo: “to carry” (llevar) = “I carry”, “she carries”; “to cry” (llorar) = “they cry”, “he cries"
Los adverbios de frecuencia (“always”, “sometimos”, “generally”, “often”…) y otras expresiones similares (“every day”, “every week”, etc.) suelen aparecer en las oraciones con el verbo en presente simple.

Las oraciones negativas se forman con el auxiliar "do", habitualmente en sus formas contraídas: "don´t para las personas "I”, “you”, “we”, “they", y "doesn´t para las personas "he”, “she”, “it".

  • Ejemplos: “She doesn’t play tennis” (“Ella no juega al tenis”), “I don’t go to the cinema” (“Yo no voy al cine”).
La forma interrogativa se forma también con el auxiliar "do" al comienzo de la oración ("do" con las personas "I”, “you”, “we”, “they "; "does" con "he”, “she”, “it").
  • Ejemplo: “Do you read the book?” (“¿Lees el libro?”), “Does she go home?” (“¿Va ella a casa?”).
I (travel) .......... to London every week.
They (run) .......... in the park every Saturday
My mother (clean) .......... the house.
You (be) .......... a good student.
Mary (work) .......... in a bank.
John (walk).......... to his office.
You (study) .......... English at school.
The dog (break) .......... the ball.
The car (be) .......... in the garage.
My father (have) .......... a nice dog.
I always (visit) .......... my grandmother.



Make questions

Congratulations to SPAIN, winners of the 2010
FIFA World Cup!

We are the champions
!!!!!!






Do you know the reality show "Fame"??


Fame is an American television series originally produced between 1982 and 1987. The show was based on the 1980 motion picture of the same name. Using a mixture of drama and music, it followed the lives of the students and faculty at the New York City High School for the Performing Arts. Although fictional, it was based heavily
on the actual Fiorello H. LaGuardia High

School of Music & Art and Performing Arts in New
York. Most interior scenes were filmed in Hollywood,California. In Seasons 1, 2, 4, 5 and 6 the show filmed several exterior scenes on location in New York City.

The popularity of the series, particularly in the UK, led to several hit records and live concert tours by the cast. Despite its success, very few of the actors maintained high-profile careers after the series was cancelled. A number of the cast members were seen again briefly in a reunion programme made for UK television in 2008.




Entradas más recientes Entradas antiguas Inicio
Ver versión para móviles

Welcome to my blog!

I have created this blog especially for those who need English and also for those who love it. I hope you find this site useful. If you have any suggestions, ideas, requests or just want to leave a message, please send me an email (cmsanchezh@gmail.com) or fill in this contact form.

Contact form






Popular Posts

  • B1 Speaking Test - Photograph description
    Describing a picture is part of your Cambridge English Preliminary. Don´t panic, take your time and organise your ideas. Here you have ...
  • Reported Speech (4th Secondary)
    Cuando una persona desea comunicar lo que otra ha dicho, dispone de dos posibilidades: repetir las palabras textuales (Estilo ...
  • Relative Clauses
    Defining relative clauses We use defining relative clauses to give essential information about someone or something – information that...
  • Gerund or infinitive? (4th Secondary)
    Learning how to use gerunds and infinitives after a verb can be difficult in English, I know, but don´t panic. Let´s put our ideas in or...
  • First and Second Conditional Exercises (3rd Secondary)
    Remember... Look at the picture and then, click on the following links to practise. https://www.ego4u.com/en/cram-up/tests/conditi...
  • "Every breath you take". A misinterpreted song
    No, "Every Breath You Take" is not a love song, but a song about stalking. Even Sting, who wrote this song for the band The Police...
  • Clothing vocabulary review
    How good are you at clothin g vocabulary?  How many gaps can you fill in? "Dress up a monkey as you will, it remains a mo...
  • Future tenses - Multiple choice exercise
    Question 1 I ... today. I ... you. will clean ... will help am cleaning ... am going to help am going to clean ... will help Quest...
  • HAVE/GET SOMETHING DONE (4th Year Secondary)
    Es muy frecuente que haya acciones, como pueden ser reparar un ordenador, arreglar un coche, cortarnos el pelo o  pintar nuestra casa, qu...
  • Subject and object questions
    Subject questions When who or what is the subject of the question, we use the affirmative form of the verb. Who g...

Labels Cloud

1 ESO 3 ESO 4 ESO About my country adjectives Art Article B1 Biographies Books British History Causative Collocations Common mistakes Comparatives and Superlatives Conditionals Connectors Craft Culture Current affairs Daily Situations Descriptions Educational Information English is fun Environment Exercises False Friends Films Future Tenses Games Geography Gerund and Infinitive Idioms Imperative Interesting Places Interjections Irregular Verbs Job Listening Make vs DO Mathematics Mind maps Miscellany Modal Verbs Paraphrasing Passive Past Continuous Past Perfect Past Simple Past Simple/Present Perfect Personal Information Phonetics Phrasal V erbs Phrasal Verbs Poetry Prepositions Present Continuous Present Perfect Present Simple Projects Pronunciation Quantifiers Question Tags Quiz Quotes and proverbs Reading Recipes Reinforcement Activities Relative Clauses Rephrasing Reported Speech Saxon Genitive Series So/Such Songs Speaking Spelling Sport Subject and Object Questions Tense Revision Time Expressions Used to Vocabulary Writing

Blog Archive

  • ►  2020 (2)
    • ►  mayo (2)
  • ►  2019 (5)
    • ►  marzo (1)
    • ►  febrero (4)
  • ►  2018 (18)
    • ►  noviembre (1)
    • ►  octubre (1)
    • ►  julio (1)
    • ►  mayo (5)
    • ►  abril (2)
    • ►  febrero (3)
    • ►  enero (5)
  • ►  2017 (41)
    • ►  diciembre (5)
    • ►  noviembre (2)
    • ►  octubre (4)
    • ►  septiembre (8)
    • ►  junio (2)
    • ►  mayo (1)
    • ►  abril (8)
    • ►  marzo (2)
    • ►  febrero (4)
    • ►  enero (5)
  • ►  2016 (105)
    • ►  diciembre (5)
    • ►  noviembre (7)
    • ►  octubre (7)
    • ►  septiembre (8)
    • ►  agosto (6)
    • ►  julio (10)
    • ►  junio (9)
    • ►  mayo (8)
    • ►  abril (10)
    • ►  marzo (9)
    • ►  febrero (15)
    • ►  enero (11)
  • ►  2015 (135)
    • ►  diciembre (7)
    • ►  noviembre (13)
    • ►  octubre (23)
    • ►  septiembre (8)
    • ►  agosto (6)
    • ►  julio (15)
    • ►  junio (10)
    • ►  mayo (18)
    • ►  abril (13)
    • ►  marzo (8)
    • ►  febrero (6)
    • ►  enero (8)
  • ►  2014 (92)
    • ►  diciembre (7)
    • ►  noviembre (10)
    • ►  octubre (14)
    • ►  septiembre (13)
    • ►  agosto (10)
    • ►  julio (10)
    • ►  junio (8)
    • ►  mayo (11)
    • ►  abril (9)
  • ►  2013 (5)
    • ►  diciembre (1)
    • ►  mayo (1)
    • ►  abril (1)
    • ►  marzo (1)
    • ►  febrero (1)
  • ►  2012 (12)
    • ►  diciembre (1)
    • ►  noviembre (2)
    • ►  octubre (1)
    • ►  septiembre (3)
    • ►  agosto (2)
    • ►  julio (3)
  • ►  2011 (25)
    • ►  noviembre (1)
    • ►  octubre (1)
    • ►  agosto (2)
    • ►  abril (2)
    • ►  marzo (6)
    • ►  febrero (3)
    • ►  enero (10)
  • ▼  2010 (113)
    • ►  diciembre (4)
    • ►  noviembre (6)
    • ►  octubre (8)
    • ►  septiembre (8)
    • ►  agosto (6)
    • ▼  julio (4)
      • MISSING ME? just kidding, of course.
      • PRESENT SIMPLE
      • CONGRATULATIONS, SPAIN!!!!!
      • Fame
    • ►  junio (8)
    • ►  mayo (9)
    • ►  abril (9)
    • ►  marzo (15)
    • ►  febrero (17)
    • ►  enero (19)

Followers

Visitors

Geocounter

I am an Edublogger!

I am an Edublogger!
Copyright © 2015 Carmen María's English Blog

Created By ThemeXpose | Distributed By Gooyaabi Templates