Carmen María's English Blog

"SWIMS will be SWIMS even when turned upside down."
(Ambigram: a word whose elements retain meaning when viewed from a different direction or perspective)










                                            *******************************************************************

“The quick, brown fox jumps over the lazy dog” 
 (Pangram: sentence containing every letter in the language)




"Las buenas personas están hechas de acero inolvidable."



Son esas personas que te abrazan y recomponen tus partes rotas. Con las que has recorrido la vida. Las que te han enseñado por las buenas. Las que te han mostrado el mundo como un lugar maravilloso en el que vivir. Pero, sobre todo, las buenas personas son por las que cada día coleccionas motivos por los que merece la pena esforzarse y ser feliz.
(de lamenteesmaravillosa.com)
Some people come to our lives to stay forever, even if they leave.
To my cousin, who is sleeping peacefully at last tonight, after a hard battle.
You will always be a part of me.


Goodnight...
.
This morning we were talking about the most important differences between British and American English. Here you have two videos which can complete your information about it.






 Resilience is a beautiful word that not many people know. If I could choose the perfect legacy to leave my daughters, I would choose this.

It is described as the capacity of adapting well in the face of adversity, bouncing back from difficult experiences, learning and growing up. Resilience is not something that you are either born with or not. Resilience develops as people grow up and gain better thinking and more knowledge. 

How can you be more resilient?


  • Make connections, get in touch with your family and friends. 
  • Avoid seeing crises as insurmountable problems. 
  • Accept that change is a part of living. 
  • Decide your goals and move toward them. 
  • Take decisive actions. 
  • Look for opportunities for self-discovery.
  • Get a positive view of yourself. You have many qualities.
  • Keep things in perspective


QUIZ:

How resilient are you? Try this quiz and find out:



Click here


Goodnight...

It will take you no more than ten minutes to test your level of English and see which Cambridge exam is the best for you.  Click here and find it out: 

 http://www.cambridgeenglish.org/test-your-english/




 

 A break? What about having some magic now?
Follow the Magic Gopher's instructions and he will amaze you.



Click here:    Magic Gopher



Hello, guys! 

Enjoying your weekend? Sure you are. However, I´m sure you´re also having some important tests next week (English, by the way?) and you may need some help.

Here you have some Passive Exercises thay can be useful. They are all self-correction ones.

Good luck!!


https://elt.oup.com/student/solutions/preint/grammar/grammar_10_012e?cc=global&selLanguage=en

https://elt.oup.com/student/solutions/preint/grammar/grammar_10_012e?cc=global&selLanguage=en

http://www.english-4u.de/passive_ex1.htm


;)




https://www.examtime.com/es



De las muchas oportunidades que ofrece un blog de conocer y conectar con personas, me gustaría hacer referencia a ExamTime, una estupenda web educativa que se puso en contacto conmigo para ofrecer a profesores y alumnos  un portal informativo centrando en Bachillerato y los exámenes de Selectividad. 


Ahora que se acercan las tan temidas pruebas PAU, aquí encontraréis material de estudio para la asignatura de Inglés, así como herramientas de creación de recursos, consejos e información. Además. ahora han elaborado una guía descargable de preparación para la Selectividad con consejos y técnicas de estudio efectivos para superar con éxito dichos exámenes. Éste es el enlace. 

Gracias, Diego, por ponerte en contacto conmigo!!!!




Sweet Dido...



 Mis niños, preparando el material para sus exposiciones sobre Europa...





El resultado de su  trabajo...



Mi equipo de Área de Mejora de Inglés (no al completo) con nuestro mural Célula Europa terminado esta misma tarde...







Estos tres días de descanso he buscado un poco de impulso para llenar los pulmones  de oxígeno y la mente de positividad. Un poco de azul, de azul cielo y de azul mar y mirar la línea niveladora que los une o separa, según se mire, ahí donde ambos se confunden. Relajación.


 Mayo es una montaña dura de escalar para vosotros, estudiantes, y nosotros, los profesores. Poco tiempo, mucho calor,  demasiada presión y cansancio. Ahora viene la necesidad de organización milimetrada para que el tiempo del que disponemos se optimice. Respetar las horas necesarias de descanso, alimentarse bien (que no mucho) y sacar cada día unos minutos de desconexión-homenaje, como yo le llamo, para no perder los nervios por saturación, son factores fundamentales a tener en cuenta.

Consejos que a mí me dan dado siempre resultado:

- Haz un planning mensual todos los exámenes y tareas que tienes por delante, de manera que puedas tener una vista aérea de tu trabajo y como ir preparándolo y adelantar todo lo que puedas. Así descogestionarás la carga de trabajo.

- Ponte horarios de trabajo realistas que puedas mantener. Tiempos de inicio y finalización. Cuando llegues del colegio almuerza tranquilo y repón fuerzas, habla con tu familia y despéjate, date una media hora de sobremesa y a trabajar! Así te habrás recuperado de la mañana que llevas a la espalda, que habrá sido intensa, sin duda.

- Deja el móvil en una habitación diferente a la que te encuentras estudiando. Estado: Estudiando/No toy. Evitarás tentaciones de contestar whatsapp y distracciones varias. No tengas el ordenador encendido si vas a estudiar. Hay un momento previo para buscar información donde sí debes trabajar con él, pero ahora se trata de  estudiar.

- Ordena tu mesa de trabajo (ya sabéis que es lo primero que hago al entrar en clase). Ten sólo  lo necesario en ella y cerca lo que puedas necesitar.

- Ayúdate de papel y lápiz/bolígrafo. Mientras estudias haz mapas conceptuales, esquemas, tacha, subraya, une con flechas, despierta tu inteligencia visual y ayuda a tu memoria.

- Hidrátate. Bebe agua y zumos. El café, el té, bebidas derivadas y estimulantes te tendrán despierto mientras estudias, pero también te encontrarás más nervioso e irritable, lo cual te complicará las cosas a la hora de querer descansar o dormir.

- Aliméntate bien y a tus horas. Come pescado, rico en fósforo, fruta y verdura. Cero chocolate!!! Da sueño y es indigesto. Te calmará unos segundos la ansiedad y te dará pesadez después. Además ya sabes, un minuto en la boca, un año en....donde la espalda pierde su nombre. Que no, que no compensa

- Levántate del asiento de vez en cuando. Cuida tu postura al estudiar y estira las piernas cada hora y media al menos. Te sentirás mejor.

- Prueba a poner música suave/clásica. Algunos estudiantes rinden más si la escuchan mientras estudian, puede ser tu caso. 

- Estudiar con algún compañero/compañeros puede ayudarte. No debéis ser más de cuatro personas. 


Any questions, suggestions, comments, remarks?


Warming up the engines....




Entradas más recientes Entradas antiguas Inicio
Ver versión para móviles

Welcome to my blog!

I have created this blog especially for those who need English and also for those who love it. I hope you find this site useful. If you have any suggestions, ideas, requests or just want to leave a message, please send me an email (cmsanchezh@gmail.com) or fill in this contact form.

Contact form






Popular Posts

  • B1 Speaking Test - Photograph description
    Describing a picture is part of your Cambridge English Preliminary. Don´t panic, take your time and organise your ideas. Here you have ...
  • Reported Speech (4th Secondary)
    Cuando una persona desea comunicar lo que otra ha dicho, dispone de dos posibilidades: repetir las palabras textuales (Estilo ...
  • Relative Clauses
    Defining relative clauses We use defining relative clauses to give essential information about someone or something – information that...
  • Gerund or infinitive? (4th Secondary)
    Learning how to use gerunds and infinitives after a verb can be difficult in English, I know, but don´t panic. Let´s put our ideas in or...
  • First and Second Conditional Exercises (3rd Secondary)
    Remember... Look at the picture and then, click on the following links to practise. https://www.ego4u.com/en/cram-up/tests/conditi...
  • "Every breath you take". A misinterpreted song
    No, "Every Breath You Take" is not a love song, but a song about stalking. Even Sting, who wrote this song for the band The Police...
  • Clothing vocabulary review
    How good are you at clothin g vocabulary?  How many gaps can you fill in? "Dress up a monkey as you will, it remains a mo...
  • Future tenses - Multiple choice exercise
    Question 1 I ... today. I ... you. will clean ... will help am cleaning ... am going to help am going to clean ... will help Quest...
  • HAVE/GET SOMETHING DONE (4th Year Secondary)
    Es muy frecuente que haya acciones, como pueden ser reparar un ordenador, arreglar un coche, cortarnos el pelo o  pintar nuestra casa, qu...
  • Subject and object questions
    Subject questions When who or what is the subject of the question, we use the affirmative form of the verb. Who g...

Labels Cloud

1 ESO 3 ESO 4 ESO About my country adjectives Art Article B1 Biographies Books British History Causative Collocations Common mistakes Comparatives and Superlatives Conditionals Connectors Craft Culture Current affairs Daily Situations Descriptions Educational Information English is fun Environment Exercises False Friends Films Future Tenses Games Geography Gerund and Infinitive Idioms Imperative Interesting Places Interjections Irregular Verbs Job Listening Make vs DO Mathematics Mind maps Miscellany Modal Verbs Paraphrasing Passive Past Continuous Past Perfect Past Simple Past Simple/Present Perfect Personal Information Phonetics Phrasal V erbs Phrasal Verbs Poetry Prepositions Present Continuous Present Perfect Present Simple Projects Pronunciation Quantifiers Question Tags Quiz Quotes and proverbs Reading Recipes Reinforcement Activities Relative Clauses Rephrasing Reported Speech Saxon Genitive Series So/Such Songs Speaking Spelling Sport Subject and Object Questions Tense Revision Time Expressions Used to Vocabulary Writing

Blog Archive

  • ►  2020 (2)
    • ►  mayo (2)
  • ►  2019 (5)
    • ►  marzo (1)
    • ►  febrero (4)
  • ►  2018 (18)
    • ►  noviembre (1)
    • ►  octubre (1)
    • ►  julio (1)
    • ►  mayo (5)
    • ►  abril (2)
    • ►  febrero (3)
    • ►  enero (5)
  • ►  2017 (41)
    • ►  diciembre (5)
    • ►  noviembre (2)
    • ►  octubre (4)
    • ►  septiembre (8)
    • ►  junio (2)
    • ►  mayo (1)
    • ►  abril (8)
    • ►  marzo (2)
    • ►  febrero (4)
    • ►  enero (5)
  • ►  2016 (105)
    • ►  diciembre (5)
    • ►  noviembre (7)
    • ►  octubre (7)
    • ►  septiembre (8)
    • ►  agosto (6)
    • ►  julio (10)
    • ►  junio (9)
    • ►  mayo (8)
    • ►  abril (10)
    • ►  marzo (9)
    • ►  febrero (15)
    • ►  enero (11)
  • ▼  2015 (135)
    • ►  diciembre (7)
    • ►  noviembre (13)
    • ►  octubre (23)
    • ►  septiembre (8)
    • ►  agosto (6)
    • ►  julio (15)
    • ►  junio (10)
    • ▼  mayo (18)
      • Coldplay - O (Fly On)
      • Curious facts about English
      • A break
      • Tonight´s last thought
      • Aquarius
      • British vs American words and pronunciation
      • Resilience
      • Love Me Like You Do - Ellie Goulding
      • Which Cambridge Exam is the best for you?
      • Some magic?
      • Passive Exercises (3rd Secondary)
      • Today´s thought :)
      • TGIF
      • Selectividad a la vuelta de la esquina
      • White Flag
      • Today´s thought
      • Preparando el Día de Europa
      • Tiempo de exámenes.
    • ►  abril (13)
    • ►  marzo (8)
    • ►  febrero (6)
    • ►  enero (8)
  • ►  2014 (92)
    • ►  diciembre (7)
    • ►  noviembre (10)
    • ►  octubre (14)
    • ►  septiembre (13)
    • ►  agosto (10)
    • ►  julio (10)
    • ►  junio (8)
    • ►  mayo (11)
    • ►  abril (9)
  • ►  2013 (5)
    • ►  diciembre (1)
    • ►  mayo (1)
    • ►  abril (1)
    • ►  marzo (1)
    • ►  febrero (1)
  • ►  2012 (12)
    • ►  diciembre (1)
    • ►  noviembre (2)
    • ►  octubre (1)
    • ►  septiembre (3)
    • ►  agosto (2)
    • ►  julio (3)
  • ►  2011 (25)
    • ►  noviembre (1)
    • ►  octubre (1)
    • ►  agosto (2)
    • ►  abril (2)
    • ►  marzo (6)
    • ►  febrero (3)
    • ►  enero (10)
  • ►  2010 (113)
    • ►  diciembre (4)
    • ►  noviembre (6)
    • ►  octubre (8)
    • ►  septiembre (8)
    • ►  agosto (6)
    • ►  julio (4)
    • ►  junio (8)
    • ►  mayo (9)
    • ►  abril (9)
    • ►  marzo (15)
    • ►  febrero (17)
    • ►  enero (19)

Followers

Visitors

Geocounter

I am an Edublogger!

I am an Edublogger!
Copyright © 2015 Carmen María's English Blog

Created By ThemeXpose | Distributed By Gooyaabi Templates