A PRAYER

We all feel bad sometimes. If so, here you have part of a beautiful prayer by Mother Teresa of Calcutta. We should always look back before complaining.

Lord,

When I am hungry, send me someone to feed;
When I am thirsty, send me someone who needs a drink;
When I am cold, send me someone to warm;
When I am sad, send me someone to cheer;
When I need understanding, send me someone who needs mine;
When I need to be looked after, send me someone to care for;
When I think only of myself, draw my thoughts to another.
So let us pray as though everything depends on God,
and work as though God depends on us for everything.






Señor,

Cuando tenga hambre, envíame alguien a quien alimentar.
Cuando tenga sed, envíame a alguien que necesite beber.
Cuando tenga frío, envíame a alguien para que lo abrigue.
Cuando me sienta triste, envíame a alguien a quien consolar.
Cuando me sienta incomprendido, envíame a quien necesita de mi comprensión.
Cuando necesite que se ocupen de mí, envíame a alguien de quien cuidar.
Cuando piense sólo en mí mismo, dirige mi atención hacia otra persona.
Así,  recemos como si todo dependiera de Dios
y trabajemos como si Dios dependiera totalmente de nosotros.

Carmen María

No hay comentarios:

Publicar un comentario